Strategi Pembelajaran untuk Anak Usia Dini
DOI:
https://doi.org/10.59841/ihsanika.v2i2.1080Keywords:
Learning Strategies, Early Childhood, EducatorsAbstract
Learning strategy is needed for optimal learning process according to planning. Educators have an enormous influence on the growth and development of children's intelligence. The principles of early childhood learning are goal-oriented, activity, individuality, integrity, interactive, inspirational, fun, challenging, motivational.
References
Anwar Arifin. Memahami Paradigma Baru Pendidikan Nasional dalam UU SISDIKNAS, (Jakarta; Departemen Agama RI, 2003).
Hibana S Rahman, Konsep Dasar Pendidikan Anak Usia Dini, (Yogyakara; PGTKI Press, 2005).
Moeslichatoen R. M. Pd, Metode Pengajaran di TK, (Jakarta; Rineka Cipta, 2004).
Nana Sudjanam, Wari Suwariyah, Model-Model Mengajar CBSA, (Bandung: Sinar Baru, 1991).
Nuraeni. Strategi Pembelajaran Untuk Anak Usia Dini. Jurnal: Pengkajian Ilmu dan Pembelajaran. Vol. 2, No. 2.
Socmiarti Patmonodewo, Pendidikan Anak Prasekolah, (Jakarta; Rineka Cipta, 2003). Syaiful Bahri Djamarah, Aswan Zain, Strategi Belajar Mengajar, (Jakarta: Rineka Cipta, 2006Nurmadiah.( 2015). Strategi Pembelajaran Anak Usia Dini. Jurnal Al-Afkar: Vol.3, No. 1
Yuliartina Emi. ( 2021). Trategi Pembelajaran Anak Usia Dini di PAUD YASIN ALSYS. Jurnal Pendidikan dan Sosial Budaya. Vol. 1, No. 1
Fadlillah Muhammad.(2012). Desain Pembelajaran PAUD. Jakarta: Ar-Ruz Media
Isjoni, Drs. M.Si, Ph.D. (2010). Model Pembelajaran Anak Usia Dini. Jakarta Alfabeta
Jensen Eric. (2010). Guru Super dan Super Teaching, Edisi Keempat, Indeks. Jakarta
Mutiah Diana.( 2010). Psikologi Bermain Anak Usia Dini. Jakarta: Kencana.
Hidayati Sri. (2021). Stategi Pembelajaran Anak Usia Dini. Surabaya: CV. Kanaka Media.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 IHSANIKA : Jurnal Pendidikan Agama Islam
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.