Pentingnya Sarana dan Prasarana di Sekolah terhadap Mutu Pendidikan
DOI:
https://doi.org/10.59841/blaze.v3i2.2761Keywords:
Excellence, Learning, Amenities, Structural FrameworkAbstract
This article seeks to determine the significance of facilities and infrastructure in relation to educational quality. The research employs a descriptive qualitative method, utilizing the Systematic Literature Review (SLR) approach, where the researchers examine and evaluate various sources, including journals, books, and other relevant materials connected to the topic under consideration. The findings of this research reveal that the presence of facilities and infrastructure is crucial in the educational process; from this process emerges a high-quality education, and such quality education subsequently influences the advancement of educational standards. The study's results emphasize that the availability of facilities and infrastructure plays a vital role in the learning experience, leading to the establishment of a quality educational process, which, in turn, impacts the enhancement of educational quality.
References
Aida Fitri. (2024). KURANGNYA SARANA DAN PRASARANA MENGHALANGI PROSES BELAJAR MENGAJAR DI SEKOLAH DASAR .
Ananda, R., Irmawan, B., Juanda, S., & Aswadi, MK (2023). Analisis Pengelolaan Sarana dan Prasarana Pendidikan di Sekolah Dasar. JIIP - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan , 6 (12), 9672–9678. https://doi.org/10.54371/jiip.v6i12.3297
Bararah, I. (2020). Manajemen Sarana dan Prasarana Pendidikan dalam Peningkatan Mutu Pembelajaran. Jurnal MUDARRUSUNA , 10 (2), 351–370. http://dx.doi.org/10.22373/jm.v10i2.7842
Gusni, A. (2019). Sarana dan Prasarana Pendidikan. Jurnalpendidikan , 1–3. https://osf.io/6k3q9/download/?format=pdf
Hasanah, N., Nur, MA, Rahmatillah, SA, Darwisa, D., & Putri, KH (2024). Analisis Faktor Penghambat dan Upaya Peningkatan Mutu Pendidikan di Sekolah Dasar Negeri. JIIP - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan , 7 (3), 3162–3169. https://doi.org/10.54371/jiip.v7i3.3769
Khikmah, N. (2020). Manajemen Sarana dan Prasarana untuk Pengembangan Mutu Pendidikan. JAMP: Jurnal Administrasi dan Manajemen Pendidikan, 3(2), 123-130.
Novita, M. (2017). Sarana dan Prasarana yang Baik Merupakan Ujung Tombak Keberhasilan Lembaga Pendidikan, Perguruan Tinggi Islam. Nur El-Islam , 4 (2), 97–129.
Parid, M., & Alif, ALS (2020). Manajemen Sarana dan Prasarana Pendidikan. Tafhim Al-'Ilmi , 11 (2), 266–275. https://doi.org/10.37459/tafhim.v11i2.3755
Pokhrel, S. (2024). Tanpa JudulΕΛΕΝΗ. , 15 (1 ) , 37–48.
Prihatini, P., Sari, RT, Effendi, FP, & Adhani, VLR (2022). Pengaruh Sarana dan Prasarana terhadap Pengembangan Mutu Pendidikan di Sekolah Dasar. Aulad: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini , 4 (3), 256–263. https://doi.org/10.31004/aulad.v4i3.224
Sri Yustikia, NW (2019). Pentingnya Sarana Pendidikan dalam Mendukung Mutu Pendidikan di Sekolah. Guna Widya: Jurnal Pendidikan Hindu , 4 (2), 1. https://doi.org/10.25078/gw.v4i2.1053
Suban, A., & Ilham, I. (2023). Manajemen Sarana dan Prasarana dalam Pengembangan Mutu Pendidikan. Idaarah: Jurnal Manajemen Pendidikan , 7 (1), 123–133. https://doi.org/10.24252/idaarah.v7i1.36359
Suranto, DI et al. (2022). PENTINGNYA MANAJEMEN SARANA DAN PRASARANA DALAM MENINGKATKAN MUTU PENDIDIKAN .
Suyono, dkk. (2021). SARANA DAN PRASARANA PENDIDIKAN DALAM MENINGKATKAN KUALITAS PROSES BELAJAR SISWA .
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 BLAZE : Jurnal Bahasa dan Sastra dalam Pendidikan Linguistik dan Pengembangan

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.