Pentingnya Sarana dan Prasarana di Sekolah terhadap Mutu Pendidikan

Authors

  • Sanesa Tri Manza Universitas Negeri Padang
  • Yullys Helsa Universitas Negeri Padang

DOI:

https://doi.org/10.59841/blaze.v3i2.2761

Keywords:

Excellence, Learning, Amenities, Structural Framework

Abstract

This article seeks to determine the significance of facilities and infrastructure in relation to educational quality. The research employs a descriptive qualitative method, utilizing the Systematic Literature Review (SLR) approach, where the researchers examine and evaluate various sources, including journals, books, and other relevant materials connected to the topic under consideration. The findings of this research reveal that the presence of facilities and infrastructure is crucial in the educational process; from this process emerges a high-quality education, and such quality education subsequently influences the advancement of educational standards. The study's results emphasize that the availability of facilities and infrastructure plays a vital role in the learning experience, leading to the establishment of a quality educational process, which, in turn, impacts the enhancement of educational quality.

References

Aida Fitri. (2024). KURANGNYA SARANA DAN PRASARANA MENGHALANGI PROSES BELAJAR MENGAJAR DI SEKOLAH DASAR .

Ananda, R., Irmawan, B., Juanda, S., & Aswadi, MK (2023). Analisis Pengelolaan Sarana dan Prasarana Pendidikan di Sekolah Dasar. JIIP - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan , 6 (12), 9672–9678. https://doi.org/10.54371/jiip.v6i12.3297

Bararah, I. (2020). Manajemen Sarana dan Prasarana Pendidikan dalam Peningkatan Mutu Pembelajaran. Jurnal MUDARRUSUNA , 10 (2), 351–370. http://dx.doi.org/10.22373/jm.v10i2.7842

Gusni, A. (2019). Sarana dan Prasarana Pendidikan. Jurnalpendidikan , 1–3. https://osf.io/6k3q9/download/?format=pdf

Hasanah, N., Nur, MA, Rahmatillah, SA, Darwisa, D., & Putri, KH (2024). Analisis Faktor Penghambat dan Upaya Peningkatan Mutu Pendidikan di Sekolah Dasar Negeri. JIIP - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan , 7 (3), 3162–3169. https://doi.org/10.54371/jiip.v7i3.3769

Khikmah, N. (2020). Manajemen Sarana dan Prasarana untuk Pengembangan Mutu Pendidikan. JAMP: Jurnal Administrasi dan Manajemen Pendidikan, 3(2), 123-130.

Novita, M. (2017). Sarana dan Prasarana yang Baik Merupakan Ujung Tombak Keberhasilan Lembaga Pendidikan, Perguruan Tinggi Islam. Nur El-Islam , 4 (2), 97–129.

Parid, M., & Alif, ALS (2020). Manajemen Sarana dan Prasarana Pendidikan. Tafhim Al-'Ilmi , 11 (2), 266–275. https://doi.org/10.37459/tafhim.v11i2.3755

Pokhrel, S. (2024). Tanpa JudulΕΛΕΝΗ. , 15 (1 ) , 37–48.

Prihatini, P., Sari, RT, Effendi, FP, & Adhani, VLR (2022). Pengaruh Sarana dan Prasarana terhadap Pengembangan Mutu Pendidikan di Sekolah Dasar. Aulad: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini , 4 (3), 256–263. https://doi.org/10.31004/aulad.v4i3.224

Sri Yustikia, NW (2019). Pentingnya Sarana Pendidikan dalam Mendukung Mutu Pendidikan di Sekolah. Guna Widya: Jurnal Pendidikan Hindu , 4 (2), 1. https://doi.org/10.25078/gw.v4i2.1053

Suban, A., & Ilham, I. (2023). Manajemen Sarana dan Prasarana dalam Pengembangan Mutu Pendidikan. Idaarah: Jurnal Manajemen Pendidikan , 7 (1), 123–133. https://doi.org/10.24252/idaarah.v7i1.36359

Suranto, DI et al. (2022). PENTINGNYA MANAJEMEN SARANA DAN PRASARANA DALAM MENINGKATKAN MUTU PENDIDIKAN .

Suyono, dkk. (2021). SARANA DAN PRASARANA PENDIDIKAN DALAM MENINGKATKAN KUALITAS PROSES BELAJAR SISWA .

Downloads

Published

2025-05-31

How to Cite

Sanesa Tri Manza, & Yullys Helsa. (2025). Pentingnya Sarana dan Prasarana di Sekolah terhadap Mutu Pendidikan. BLAZE : Jurnal Bahasa Dan Sastra Dalam Pendidikan Linguistik dan Pengembangan, 3(2), 239–244. https://doi.org/10.59841/blaze.v3i2.2761

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.