Teori-Teori Belajar dalam Pembelajaran
DOI:
https://doi.org/10.59841/intellektika.v2i3.1114Keywords:
Concepts, pactors, theory, principleAbstract
The aim of the research is to help teachers and educators understand how students learn and how to increase the effectiveness of the learning process. By understanding learning theories, teachers and educators can develop effective learning strategies and improve the quality of education. In synthesis, learning theories play an important role in understanding how students process information and how teachers can improve learning effectiveness. Teachers can use various strategies and techniques based on learning theories to improve the quality of learning and student learning outcomes.
References
Abidin, A.Mustika. Penerapan Teori Belajar Behaviorisme dalam Pembelajara (Studi Anak). jurnal an nisa' vol 15 no 1 Juni 2022.
Al- hikmah. 2005. Al- Quran dan terjemahan. Bandung : CV. Penerbit Diponegoro
Al Rasyidin. 2008. Filsafat Pendidikan Islam. Bandung : Cipta pustaka Media Perintis
Ali, Hasniyati Gani. Prinsip-prinsip pembelajaran dan implikasinya terhadap pendidik dan peserta didik. Jurnal Al-Ta’dib Vol. 6 No. 1. Januari-Juni 2013.
Aunurrahman. 2010. Belajar dan pembelajaran. Bandung:Alfabeta
Bahtiar, Abd. Rahman. prinsip-prinsip dan model pembelajaran pendidikan agama islam .Jurnal Tarbawi vol.1.no 2.2016
Djamarah, Syaiful Bahri. 2008. Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Dewi, Karolina Citra dkk. Analisis Prinsip dalam proses pembelajaran Matematika kelas VII-D SMPN 2 Gudo. Jurnal Gammath, Vol. 07 No. 01. Maret 2022.
Dewi, Nur hayani.2022.teori belajar dan pembelajaran,yogyakarta:CV Gerbang Media Aksara
Halim, Adreas. 2001. Kamus Lengkap 5 Milyar. Surabaya : Sulita Jaya
Karwono & Heni Mularsih. 2018. Belajar dan pembelajaran serta pemanfataan sumber belajar. Depok: rajawali pers.
Muis, Andi Abdul. Prinsip-Prinsip Belajar dan Pembelajaran. Jurnal Istiqra’. Vol. I No. 1 September 2013.
Majid, Muhammad Fadhil Alghi Fari dan Suyadi. Penerapan Teori Belajar Behavioristik Dalam Pembelajaran PAI. Jurnal ilmiah bimbingan dan konseling Vol. 1 no. 3 2020.
Nahar, Novi Irawan. ‘Penerapan Teori Belajar Behavioristik Dalam Proses Pembelajaran.,’Dalam Jurnal Ilmu Pengetahuan Sosial. 1 2016.
NurhayaniDewi Salistina. 2022. Teori Belajar dan pembelajaran. Yogyakarta: gerbang media.
Nugroho, Puspo. 2015. Pandangan Kognitifisme Dan Aplikasinya Dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Anak Usia Dini. Thuful: Jurnal Inovasi Pendidikan Islam Anak Usia Dini. Vol. 3 No. 2 Juli-Desember.
Mardianto. 2009. Psikologi Pendidikan. Bandung : Ciptapustaka Media Perintis
Muis 2013.Paradigma Pendidikan Islam; Upaya Mengefektifkan PAI di Sekolah. Bandung: PT Remaja Rosda Karya.
Suyati,Endang Sri & Achmad Zainul Rozikin. 2021. Belajar dan Pembelajaran.Bandung:Widina Bhakti Persada.
Patty, F. 1982. Pengantar Psikologi Umum. Surabaya : Usaha Nasional
Prasetyo, Rudy dan Oktaviani Adhi Suciptaningsih. Penerapan Teori Belajar Humanistik. Jurnal Ilmiah Global Education, , vol. 3 no. 2 2022.
wahab, Gusnarib dan Rosnawati. 2021. Teori-teori belajar Dan Pembelajaran. Indramayu Jawa Barat: Adab.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Intellektika : Jurnal Ilmiah Mahasiswa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.