Pengaruh Endorsement “Tasya Farasya Approved” Terhadap Brand Awareness Produk Somethinc Calm Down Cream (Survei Followers Instagram @tasyafarasya)

Authors

  • Wina Puspita Sari Program Studi Hubungan Masyarakat dan Komunikasi Digital Universitas Negeri Jakarta
  • Muria Putriana Program Studi Hubungan Masyarakat dan Komunikasi Digital Universitas Negeri Jakarta
  • Adi Budi Satrio Program Studi Hubungan Masyarakat dan Komunikasi Digital Universitas Negeri Jakarta
  • Djahwan Kamil Program Studi Hubungan Masyarakat dan Komunikasi Digital Universitas Negeri Jakarta
  • Indira Haniya Arasi Program Studi Hubungan Masyarakat dan Komunikasi Digital Universitas Negeri Jakarta
  • Muhamad Zidan Pahlevi Program Studi Hubungan Masyarakat dan Komunikasi Digital Universitas Negeri Jakarta
  • Muhammad Ihsan Darus Program Studi Hubungan Masyarakat dan Komunikasi Digital Universitas Negeri Jakarta
  • Syahwa Putri Ismaiga Program Studi Hubungan Masyarakat dan Komunikasi Digital Universitas Negeri Jakarta

DOI:

https://doi.org/10.59841/inoved.v2i2.1503

Keywords:

Endorsement, Brand Awareness, Social Media, Influencer

Abstract

This study aims to determine the impact of the "Tasya Farasya Approved" endorsement on brand awareness of Somethinc Calm Down Cream, with a case study focusing on the followers of the Instagram account @tasyafarasya. This research employs a quantitative method with an explanatory research types. The Slovin formula and simple random sampling technique were utilized, distributing questionnaires to 100 respondents, with the sample collection conducted online. The data analysis technique used is simple linear regression analysis, performed using SPSS 27 with 50 statements from both variables. The results of this study indicate that the endorsement variable has a positive effect on increasing brand awareness of Somethinc Calm Down Cream skincare products among the followers of the Instagram account @tasyafarasya. The "Tasya Farasya Approved" endorsement label is effective in increasing brand awareness of the Somethinc Calm Down Cream product.

References

Amin, N. F., Garancang, S., & Abunawas, K. (2023). Konsep Umum Populasi Dan Sampel Dalam Penelitian. Pilar, 14(1), 15-31.

Kotler Dan Keller. (2012), Manajemen Pemasaran, Edisi 12. Jakarta : Erlangga.

Kiram, M. R. (2020). Pengaruh Brand Awareness, Promosi Dan Persepsi Terhadap Keputusan Nasabah Memilih Bank Syariah (Studi Pada Pt. Bni Syariah Kantor Cabang Banda Aceh) (Doctoral Dissertation, Uin Ar-Raniry).

Nuraisah, N. (2021). Pengaruh Brand Awareness Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Pasta Gigi Sensodyne Dalam Perspektif Manajemen Bisnis Syariah (Studi Kasus Pada Konsumen Sensodyne Di Kabupaten Lampung Barat) (Doctoral Dissertation, Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung).

Nst, A. F. (2022). Pengaruh Brand Awareness Dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Converse (Studi Kasus Fakultas Psikologi Universitas Medan Area) (Doctoral Dissertation, Universitas Medan Area).

Septrina, F., & Dianita, I. (2022). Strategi Komunikasi Pemasaran Shift Merchandise Dalam Membangun Brand Awareness. Journal Of Management : Small And Medium Enterprises (Smes), 15(2), 289-298. Https://Doi.Org/10.35508/Jom.V15i2.7391

Subandriyo, B., St, S., & Stat, M. (2020). Analisis Korelasi Dan Regresi. Badan Pusat Statistik. Sugiyono. (2019). Metodelogi Penelitian Kuantitatif Dan Kualitatif Dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sutrisno, A. P., & Mayangsari, I. D. (2021). Pengaruh Penggunaan Media Sosial Instagram @Humasbdg Terhadap Pemenuhan Kebutuhan Informasi Followers. Jurnal Common, 5(2), 118-133.

Purwitasari, U. (2023). Pengaruh Label “Tasya Farasya Approved” Pada Katalog Produk Luxcrime Blur And Cover Two Way Cake Di Shopee Terhadap Minat Beli Yang Dimoderasi Brand Awareness (Pada Mahasiswi Ilmu Komunikasi Universitas Islam Sultan Agung Semarang) (Doctoral Dissertation, Universitas Islam Sultan Agung).

Nisa, F. Q. L. (2022). Pengaruh Beauty Influencer, Kualitas Produk Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Produk Kosmetik Make Over Di Indonesia.

Atala, K. R., & Komsiah, S. (2023). Efektivitas Endorsement Terhadap Brand Awareness. Ikra-Ith Humaniora: Jurnal Sosial Dan Humaniora, 7(3), 340-346.

Febriani, N. (2021). Efektivitas Strategi Komunikasi Pemasaran Celebrity Endorsement Di Instagram Terhadap Generasi Z. Jurnal Manajemen Komunikasi, 5(2), 238.

Bulan, S. I. S., & Sudrajat, R. H. (2019). Pengaruh Penggunaan Celebrity Endorser Arief Muhammad Di Instagram Terhadap Brand Image Erigo Store. Jurnal Sosial Politik, 5(2), 322.

Published

2023-06-28

How to Cite

Wina Puspita Sari, Muria Putriana, Adi Budi Satrio, Djahwan Kamil, Indira Haniya Arasi, Muhamad Zidan Pahlevi, … Syahwa Putri Ismaiga. (2023). Pengaruh Endorsement “Tasya Farasya Approved” Terhadap Brand Awareness Produk Somethinc Calm Down Cream (Survei Followers Instagram @tasyafarasya). Journal Innovation In Education, 2(2), 308–318. https://doi.org/10.59841/inoved.v2i2.1503

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.