Pengaruh Bauran Ritel pada Keputusan Pembelian Konsumen dalam Berbelanja di Super Market Mai Mart Kota Bima

Authors

  • Imelda Elizabeth Belseran Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bima
  • Ismunandar Ismunandar Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bima
  • Sri Ernawati Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bima

DOI:

https://doi.org/10.59841/jureksi.v2i3.1628

Keywords:

Retail Mix, Purchasing Decisions, Consumers

Abstract

This research aims to determine the influence of retail mix variables on purchasing decisions at Mai Mart Supermarket, Bima City. The sample for this research is between 30 and 500. So the number of samples in this research is 50 people with a Rurposive Sampling sampling technique, namely a data source sampling technique with certain considerations. Considering the limited number of consumers who shop at the Maimart Supermarket in Bima City. The data processing method uses multiple linear regression and the T test. The results of this research state that the Retail Mix variable does not have a significant effect on purchasing decisions at the Mai Mart supermarket in Bima City.

References

Abdullah, M. (2015). Metode penelitian kuantitatif. Yogyakarta: Aswaja Pressindo.

Ghozali, I. (2018). Aplikasi analisis multivariate dengan program IBM SPSS 25. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Khotimah, K., Jalari, M., & Surakarta, S. (2021). Menguji marketing mix 7P terhadap keputusan pembelian Shopee di Sukoharjo. Jurnal Manajemen. https://doi.org/10.37403/mjm.v0i0.285

Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). Prinsip-prinsip pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2017). Principles of marketing (12th ed., Vol. 1). Jakarta: Erlangga. [Terjemahan Bob Sabran].

Kotler, P., Keller, K. L., Sabran, B., Maulana, A., & Hardani, W. (2019). Manajemen pemasaran (3rd ed.). Jakarta: Erlangga.

Kusumawardhani, S., & Yudho, S. (2022). Pengaruh marketing mix (7P) terhadap keputusan pembelian pada toko online Dapurdep. Jurnal Ilmu Ekonomi Indonesia (STIESIA), Surabaya.

Nabhan, F., & Kresnaini, E. (2015). Faktor-faktor yang berpengaruh terhadap keputusan konsumen dalam melakukan pembelian pada rumah makan di Kota Batu. Jurnal Ekonomi dan Manajemen, 6(3), 425-430.

Pakpahan, M. (2016). Manajemen pemasaran: Dalam kompetensi global. Bandung: Citapustaka Media.

Pertiwi, M. I., Yulianto, E., & Sunarti, S. (2016). Pengaruh bauran pemasaran terhadap keputusan pembelian (survei pada konsumen Baker’s King Donuts & Coffee di MX Mall Malang). Jurnal Administrasi Bisnis S1 Universitas Brawijaya, 37(1), 188-195.

Rahmi Alfiani. (2022). Pengaruh bauran pemasaran terhadap keputusan pembelian pada pedagang kaki lima di SALABULO. Skripsi.

Rizky. (2021). Pengaruh bauran ritel terhadap keputusan pembelian pada Indomaret Kecamatan Banyumanik Kota Semarang. Studi Manajemen.

Downloads

Published

2024-07-31

How to Cite

Imelda Elizabeth Belseran, Ismunandar Ismunandar, & Sri Ernawati. (2024). Pengaruh Bauran Ritel pada Keputusan Pembelian Konsumen dalam Berbelanja di Super Market Mai Mart Kota Bima. Journal of Islamic Economics and Finance, 2(3), 269–282. https://doi.org/10.59841/jureksi.v2i3.1628

Similar Articles

<< < 1 2 

You may also start an advanced similarity search for this article.