Dampak Nilai Tugas Rendah terhadap Prestasi Akademik Siswa pada Mata Pelajaran PPKn di SMP Negeri 35 Percut Sei Tuan
DOI:
https://doi.org/10.59841/inoved.v2i2.1189Keywords:
Values, Tasks, Civic EducationAbstract
The subject of Pancasila and Citizenship Education is one of the subjects that must be studied at all levels from elementary school to university. In studying Pancasila and citizenship education, students must be able to understand what they are learning in order to become wise and good citizens. Based on research conducted by the author, there are several obstacles that cause low student learning outcomes at SMP Negeri 35 Percut Sei Tuan. Namely the readiness and maturity of students, their learning motivation, the learning media they use, and the learning methods used by their teachers.
References
Ali, M. (2015). Analisis gaya belajar siswa berprestasi studi komparasi siswa. Kependidikan Madrasah, 1-14.
Amni Fauziah, A., Rosnaningsih, A., & Azhar, S. (2017). Hubungan antara motivasi belajar dengan minat. Jurnal JPSD, 4(1), 1-7.
Arifin. (2015).
Arylien Ludji Bire, U., Geradus, U., & Bire, J. (2014). Pengaruh gaya belajar visual, auditorial, dan kinestetik. Kependidikan, 168-174.
Azura, A., Syahrilfuddin, & Zariul, A. (2020). Analisis penyebab rendahnya hasil belajar siswa pada mata pelajaran matematika kelas IVB SD Negeri 147 Pekanbaru. psn.prosiding.unri.ac.id, 28-34.
Cahyani, I. S. (2016). Pentingnya mengenali gaya belajar siswa dalam kegiatan pembelajaran. Ilmiah, 1-9.
Damayanti, D., Yudiantara, R., & An'ars, M. G. (2021). Sistem penilaian rapor peserta didik berbasis web secara multiuser. Jurnal Informatika dan Rekayasa Perangkat Lunak, 1-10.
Dirgantara, W., & Iswan. (2019). Upaya meningkatkan hasil belajar peserta didik melalui penerapan model pembelajaran berbasis masalah di kelas IV Sekolah Dasar Muhammadiyah 12 Pamulang, Banten. Jurnal Ilmiah PGSD, 111-126.
Dody. (2015). 12.
Has, S. A. (2021). Upaya guru dalam meningkatkan motivasi belajar siswa pada masa new normal. Pendidikan Agama Islam, 56-66.
Indah, F. F., Sulaiman, & Mislinawati. (2019). Kendala guru dalam menerapkan model pembelajaran. Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 88-97.
Komariah, E. (2018). Meningkatkan prestasi belajar aqidah akhlak melalui penerapan model pembelajaran mastery learning (belajar tuntas) di kelas VII Mts Al-Hajar. Penelitian Guru FKIP Universitas Subang, 280-295.
Lomu, L., & Lubis, A. B. (2014). Pengaruh tingkat pendidikan guru terhadap prestasi belajar siswa di SMP N 2 Kecamatan Ranto Baek Kabupaten Mandailing Natal (Doctoral dissertation, IAIN Padangsidimpuan). Pendidikan.
Mufatikhah, N., & Suryadi, A. (2023). Strategi guru dalam motivasi belajar PPKn siswa SD. KIP UNMA, 465-471.
Nur, F. (2022). Upaya guru dalam meningkatkan motivasi belajar peserta didik pada mata pelajaran PKN di Madrasah Ibtidaiyah Masyariqul Anwar IV Sukabumi Bandar Lampung. Pendidikan, 1-9.
Nurlina, N., & Bahri, A. (2021). Teori belajar dan pembelajaran. 1-14.
Rahman, S. (2021). Pentingnya motivasi belajar. 1-14.
Udin, W. S. (2016). Dalam UU No. 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional, Pasal 3 mengatur fungsi dan tujuan Pendidikan Nasional sebagai berikut: "Pendidikan nasional berfungsi mengembangkan kemampuan dan membentuk watak serta peradaban bangsa yang bermartabat guna. Jurnal Moral Kemasyarakatan, 15-36.
Widayat, P. (2015). Teori-teori motivasi. Jurnal Adabiya, 1-11.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Journal Innovation In Education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.