Peran Kinerja Tenaga Pendidik Pada Kualitas Pembelajaran Di TK Taman Widya I Surabaya

Authors

  • Sriwigati Wulandari Alvisha Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi IBMT
  • Iswati Iswati Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi IBMT
  • Anis Fitriyasari Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi IBMT
  • Arief Widijatmoko Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi IBMT

DOI:

https://doi.org/10.59841/glory.v2i3.1597

Keywords:

Importance of Learning Quality, Role of Educators, Differences in Teaching Methods

Abstract

This research wants to find out how "The Role of Educator Performance in Learning Quality" corresponds to the main problem raised, namely the Role of Educator Performance in Learning Quality at Taman Widya I Surabaya Kindergarten. The background for this research was that residents around the school said that the school produced many quality graduates. The aim of this research is to find out how the performance of teaching staff in the teaching and learning process can produce perfect learning quality. This research uses qualitative methods, with the subjects being teaching staff and guardians of Taman Widya I Kindergarten Surabaya. Data was obtained using interviews, observation and documentation, which was then analyzed descriptively qualitatively. The results of this research are: 1) The importance of the quality of learning in the teaching and learning process, 2) Teaching staff play a crucial role in determining the quality of learning and that an effective teaching and learning process requires qualified teaching staff, 3) Differences in approaches in the way Class A teachers teach and Class B teachers are adjusted to the students' age and educational level

References

Andelson Memorata, D. S. (n.d.). Peningkatan kualitas pembelajaran dan hasil belajar merakit personal komputer menggunakan structured dyadic methods.

Anna Mepti Febria, J. P. (2018). Makalah pengelolaan pendidikan: Menguasai pengetahuan dan teknik pengelolaan tenaga pendidik dan tenaga kependidikan.

Cahyo Harry Sancoko, R. S. (2022). Kinerja guru dan faktor yang mempengaruhinya.

Deni Wahyu Eka Wijaya, D. A. (2021, Desember). Determinan kinerja karyawan pada dinas pemberdayaan masyarakat dan desa. Journal of Law, Administration, and Social Science, 1.

Firmansyah, H. (2021). Manajemen sumber daya manusia (J. Agung Anggoro Seto, Ed.). Cirebon: Insania Anggota IKAPI.

Gusriani, W. (2021). Kinerja tenaga pendidik dan tenaga kependidikan dalam pembelajaran dari rumah.

Hanifah, D. (2020). Makalah berbagai indikator kinerja guru. Retrieved from https://www.scribd.com/document/510902876/Makalah-Kinerja-Guru

Hartuti, S. (2024, Mei 29). Wawancara (S. W. Alvisha, Interviewer). Surabaya, Jawa Timur.

Lestari, A. A. (2023). Pengaruh kinerja tenaga pendidik terhadap motivasi belajar peserta didik.

Nadlifah, U. (2021). Strategi guru PAI dalam meningkatkan kualitas pembelajaran SKI. Retrieved from http://repo.uinsatu.ac.id/20274/8/BAB%20V.pdf

Purnamaningsih, I. R. (2022). Pengelolaan sarana dan prasarana pendidikan dalam meningkatkan kualitas pembelajaran. Uwais Inspirasi Indonesia.

Retni Darmayati, S. (2024, Mei 29). Wawancara (S. W. Alvisha, Interviewer). Surabaya, Jawa Timur.

Rizki Catur S, A. Z. (2022). Pengaruh disiplin kerja dan motivasi kerja terhadap kinerja karyawan pada PT. Linknet Cabang Tangerang. Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen dan Kewirausahaan, 5. Retrieved from https://valuasi.lppmbinabangsa.id/index.php/home/article/view/91/59

Sahwani. (2019). Upaya guru dalam meningkatkan kualitas pembelajaran di MIN 9 Kota Banda Aceh.

Santoso, J. T. (2022, Juni). Kualitas guru dalam mengajar, seberapa pentingkah? Retrieved from https://stekom.ac.id/artikel/kualitas-guru-dalam-mengajar-seberapa-pentingkah

Sari, E. A. (2023). Peran divisi impor dalam menangani impor pestisida di jalur merah.

Sholehan, B. N. (2021). Implementasi manajemen kurikulum dalam meningkatkan kualitas pembelajaran. Retrieved from http://repository.library-iaida.ac.id/id/eprint/797/1/sekripsi%20baru.pdf

Siemze Joen, Prof. Dr. Hj. Purnawati, & Dr. Ir. Amiruddin. (2022).

Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. (n.d.).

Wijaya, M., Hidayat, M., & Rafida, M. (2019). Manajemen sumberdaya pendidik dan tenaga kependidikan. In S. M. Abdillah (Ed.), Medan: Lembaga Peduli Pengembangan Pendidikan Indonesia (LPPPI).

Wimarmi, T. (2024, Mei 29). Wawancara (S. W. Alvisha, Interviewer). Surabaya, Jawa Timur.

Yeni Kusuma Wardani, S. (2024, Mei 29). Wawancara (S. W. Alvisha, Interviewer). Surabaya, Jawa Timur.

Yulianti, H. (2020). Kinerja tenaga kependidikan dalam pengelolaan data sekolah.

Published

2024-07-26

How to Cite

Sriwigati Wulandari Alvisha, Iswati Iswati, Anis Fitriyasari, & Arief Widijatmoko. (2024). Peran Kinerja Tenaga Pendidik Pada Kualitas Pembelajaran Di TK Taman Widya I Surabaya. Global Leadership Organizational Research in Management, 2(3), 311–318. https://doi.org/10.59841/glory.v2i3.1597

Similar Articles

<< < 3 4 5 6 7 8 

You may also start an advanced similarity search for this article.