Pengaruh Media Sosial (Instagram) dan Daya Tarik Pengunjung Terhadap Minat Berkunjung Ke City Light Jalan Tunjungan Surabaya

Authors

  • Putri Dwi Rahayu Universitas Sunan Giri Surabaya
  • Mei Putri Lestari Universitas Sunan Giri Surabaya
  • Utami Puji Lestari Universitas Sunan Giri Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.59841/excellence.v2i2.1346

Keywords:

Influence of Social Media, Attraction of Visitors, Interest in Visiting City Light Tunjungan Street Surabaya

Abstract

This research was conducted of analyzing the influence of social media and visitor attraction on interest in visiting City Light Jalan Tunjungan Surabaya as a tourist attraction and marketing via Instagram as a medium on the interest of tourists or visitors to visit this tourist attraction. This research uses quantitative methods. The results of this research show that social media does not have a significant effect on interest in visiting City Light Jalan Tunjungan Surabaya. Meanwhile, attractiveness has a significant influence on interest in visiting City Light Jalan Tunjungan Surabaya.

References

Girsang, D., & Sipayung, N. L. (2021). Peran Instagram terhadap minat berkunjung wisatawan ke objek wisata Bukit Indah Simarjarunjung Kabupaten Simalungun (Pasca pandemi Covid-19). Jurnal Darma Agung, 29(3), 416. https://doi.org/10.46930/ojsuda.v29i3.1226

Muhammad, N. M. S., Indah, D. M., & Nur, K. (2022). Pengaruh daya tarik wisata terhadap minat berkunjung pada wisata Hutan Mangrove Kaliwlingi Brebes. GEMILANG: Jurnal Manajemen Dan Akuntansi, 2(4), 113–126. https://doi.org/10.56910/gemilang.v2i4.156

Mulyati, Y., & Afrinata, M. (2018). Analisis pengaruh strategi bauran pemasaran terhadap minat berkunjung kembali pada destinasi wisata Pantai Carocok Painan Kabupaten Pesisir Selatan (Studi kasus pada wisatawan domestik). JURNAL AKUNTANSI, EKONOMI Dan MANAJEMEN BISNIS, 6(2), 191–200. https://doi.org/10.30871/jaemb.v6i2.1014

Novitaningtyas, I., Giovanni, A., & Lionora, C. A. (2022). Faktor-faktor yang mempengaruhi minat berkunjung wisatawan di kawasan Balkondes Borobudur. Jurnal Pariwisata, 9(1), 28–36. https://doi.org/10.31294/par.v9i1.12048

Rizkiyanti, D. F. (2023). Faktor yang mempengaruhi minat berkunjung wisatawan ke Taman Bunga Celosia Bandungan Kabupaten Semarang. Pringgitan, 4(1), 1. https://doi.org/10.47256/prg.v4i1.222

Sabar, M., & Moniharapon, S. (2022). Pengaruh media sosial, celebrity endorser, dan kualitas produk terhadap minat beli konsumen produk Ms Glow di Kota Manado. Jurnal EMBA, 10(4), 422–433.

Susanto, B., & Astutik, P. (2020). Pengaruh promosi media sosial dan daya tarik wisata terhadap minat berkunjung kembali di obyek wisata edukasi Manyung. Jurnal Riset Bisnis Dan Ekonomi, xx(x), 46–56.

Published

2024-06-20

How to Cite

Putri Dwi Rahayu, Mei Putri Lestari, & Utami Puji Lestari. (2024). Pengaruh Media Sosial (Instagram) dan Daya Tarik Pengunjung Terhadap Minat Berkunjung Ke City Light Jalan Tunjungan Surabaya. Journal Economic Excellence Ibnu Sina, 2(2), 155–164. https://doi.org/10.59841/excellence.v2i2.1346

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.