Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Rony Barbershop Bantul

Authors

  • Rizky Ardiana Sukmawan Universitas Widya Mataram
  • Bangun Putra Prasetya Universitas Widya Mataram

DOI:

https://doi.org/10.59841/excellence.v2i2.1291

Keywords:

Service Quality, Price Perception, Consumer Satisfaction

Abstract

Barbershop is a type of business that is skyrocketing. Taking the momentum of the return of the smooth era hair trend using pomade, the phenomenon of the proliferation of barbershops seems unstoppable. The type of research used in this research is a survey. In survey research, information is collected from respondents using a questionnaire totaling 102 respondents. This research aims to determine Service Quality and Price Perception together on consumer satisfaction of Rony Barbershop service users in Bantul City. There is an influence of service quality and price perception together on consumer satisfaction of Rony Barbershop service users in Bantul City. This is proven by the calculated F value of 36.153 with a significance of 0.000, therefore the significance value is smaller than 0.05.

References

Adnyana, D. G. A., & Suprapti, N. W. S. (2018). "Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan Gojek Di Kota Denpasar." *E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 7*(11), 6041. https://doi.org/10.24843/ejmunud.2018.v07.i11.p09

Avisena, R. P., & Wahyuati, A. (2021). "Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Dimediasi Citra Merek." *Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 10*(7).

Fitrianto, H., & Wikaningtyas, S. U. (2023). "Pengaruh Persepsi Harga, Lokasi Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Matapisau Barbershop Yogyakarta." *Jurnal Riset Akuntansi dan Bisnis Indonesia, 3*(4), 1189-1209.

Harjati, L., & Venesia, Y. (2015). "Pengaruh Kualitas Layanan Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Maskapai Penerbangan Tiger Air Mandala." *E-Journal Widya Ekonomika, 1*(1), 36791.

Junior, O. M. S., Areros, W. A., & Pio, R. J. (2019). "Pengaruh Brand Image Dan Persepsi Harga Terhadap Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Pelanggan (Studi Pada Pelanggan Datsun Nissan Martadinata)." *Jurnal Administrasi Bisnis, 8*(2), 1. https://doi.org/10.35797/jab.8.2.2019.23508.1-9

Keloay, G., Rumawas, W., & Asaloei. (2019). "Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Rumah Makan Dabu-Dabu Iris Fresh Wenang Manado." *Jurnal Administrasi (JAB), 8*(2), 26-33.

Kotler, P. (2008). "Dasar-Dasar Pemasaran." Alih Bahasa Benyamin Molan, Indeks, Jakarta.

Mahendri, W., & Munir, A. F. (2021). "Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga Dan Citra Merek Terhadap Kepuasaan Pelanggan." *MARGIN ECO: Jurnal Ekonomi Dan Perkembangan Bisnis, 5*(2), 11–17.

Rivai, J., & Zulfitri. (2021). "The Role of Purchasing Decisions Mediating Product Quality, Price Perception, and Brand Image on Customer Satisfaction of Kopi Janji Jiwa." *Journal of Business and Management Studies, 3*(2), 31–42. https://doi.org/10.32996/jbms.2021.3.2.4

Riyanto, D. F. (2022). "Pengaruh Kualitas Pelayanan, Citra Merek Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus Pada Omah Cukur Barbershop Kalikebo, Trucuk, Klaten)." (Doctoral dissertation, Universitas Widya Dharma).

Sudaryono. (2014). "Perilaku Konsumen Dalam Perspektif Pemasaran." Lentera Ilmu.

Tombeng, B., Roring, F., & Rumokoy, F. S. (2019). "Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Rumah Makan Raja Oci Manado." *Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 7*(1).

Wahyu, H., & Sulistyani, L. (2021). "Effek Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Terhadap Kepercayaan Dan Kepuasan Pelanggan Sebagai Variable Intervening Pada Perusahaan Jasa Konstruksi CV Muna Sariy Jaya." *Excellent: Jurnal Manajemen, Bisnis dan Pendidikan, 9*(1), 7-18.

Whidya, U. C., et al. (2019). "Manajemen Jasa." Jakarta: Salemba Empat.

Widjoyo, I. O. (2013). "Analisa Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Layanan Drive Thru McDonald’s Basuki Rahmat Di Surabaya." *Jurnal Manajemen Pemasaran, 1*(1), 1-12.

Yudiatma, F., & Triastity, R. (2015). "Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Arfa Barbershop Di Surakarta." *Jurnal Ekonomi dan Kewirausahaan, 15*(3).

Published

2024-06-08

How to Cite

Rizky Ardiana Sukmawan, & Bangun Putra Prasetya. (2024). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Rony Barbershop Bantul. Journal Economic Excellence Ibnu Sina, 2(2), 44–55. https://doi.org/10.59841/excellence.v2i2.1291

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.