Usaha Kaos Sablon Sebagai Wujud UMKM Penopang Ekonomi Keluarga
DOI:
https://doi.org/10.59841/jurai.v1i3.257Keywords:
Screen printing entrepreneur, manual method, incomeAbstract
Efforts to improve the community's economy through screen-printed t-shirt businesses. Problem: Implementation of activities still uses manual methods. Literature review and observation of implementation of activities in the field. Result: Screen printing t-shirt business activities need to be changed from the manual method to the modern method (screen printing machine) to increase the income of screenprinting t-shirt entrepreneurs, and there is a need for assistance from the government.
References
Ardiyanto, Arif. 2018. Analisis Penggunaan Media Sosial Dalam PengembanganUsaha Mikro, Kecil, dan Menengah (UMKM) di Desa Kemasan Kecamatan Sawit Kabupaten Boyolali. Skripsi. Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam. Institut Agama Islam Negeri Surakarta.
Astiani, Yulia. 2017. Pengaruh Persepsi Pelaku Usaha Mikro Kecil dan Menengah tentang Akuntansi, Pengetahuan Akuntansi, dan Skala Usaha Terhadap Penggunaan Informasi Akuntansi. Skripsi. Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta.
Mahendra, Gunawan. 2013. Panduan Bisnis Cetak Sablon Manual & Digital, Smart Pustaka
Misriyanto, Sapto. 2009. Teknik Dasar Cetak Sablon dan Digital Printing. Yogyakarta: Media Pressindo.
Purwantini, Anissa Hakim dan Anisa, Friztina. 2018. Analisis Penggunaan Media Sosial Bagi UKM dan Dampaknya Terhadap Kinerja. Jurnal University Research Colloquium. Universitas Muhammadiyah Magelang.
Salinan ini telah tayang di https://oscas.co.id/artikel/langkah-langkah-sablon-manual/